Ontwikkelprogramma’s voor professionals in de zorg

Aan de start van de samenwerking tussen Radboud Universiteit en Universiteit Maastricht is afgesproken om met elkaar te verkennen of het ontwikkelen van een gezamenlijk ontwikkeltraject voor professionals in de zorg een kansrijke mogelijkheid is. UMIO en de Radboud Management Academy (RMA) hebben zich over deze vraag gebogen. Gezien de al bestaande samenwerking tussen beide UMC’s, is er een mooie basis voor verdere samenwerking op dit terrein. Aan de kant van de Radboud Universiteit is er op dit moment nog geen MBA- aanbod, in Maastricht is dit aanbod er wel al. Bovendien hebben UMIO en RMA ook complementaire sterkten waarbij van elkaar geleerd kan worden (RMA beschikt over sterke ervaring met en kennis over sociaal organisatorische bedrijfskunde, UMIO juist op het terrein van leiderschap, verandermanagement en innovatie).

Op basis hiervan is er door UMIO en RMA gewerkt aan een gezamenlijk leiderschapsontwikkelprogramma ‘Samenwerken aan een toekomstbestendige zorgorganisatie', op maat gemaakt voor leidinggevenden uit het MUMC+ en het RadboudUMC. De eerste editie van het programma is naar tevredenheid van opdrachtgevers en deelnemers verlopen. Ook de samenwerking van UMIO en RMA is heel soepel en positief verlopen.
Verder worden er voor de toekomst uitbreidingsmogelijkheden gezien van het gezamenlijk aanbod van programma’s, maar ook aan het aanbieden van dit programma op andere plekken in de regio.

Resultaten

• Leiderschapsontwikkelprogramma ‘Samenwerken aan een toekomstbestendige zorgorganisatie'

Partners

• Radboud Universiteit: Radboud Management Academy