01 dec

Promotores: Prof. dr. C.P. van Schayck, Dr. B. Winkens

Co-promotor: Dr. M. Willeboordse

Trefwoorden: Gezondheidsbevordering, Basisscholen, Voeding, Beweging

"The Integration of Health Promotion in Primary School Settings: Challenges and Opportunities"

Het doel van het onderzoek gepresenteerd in dit proefschrift was om de implementatie en effectiviteit van verschillende gezondheidsbevorderende activiteiten in complexe en diverse basisschool-settingen te evalueren (o.a. de Gezonde Basisschool van de Toekomst interventie). Twee studies zijn geïncludeerd die tot doel hadden om meer inzicht te krijgen in de gezondheidsvaardigheden van kinderen en de mogelijke rol hiervan in gezondheidsbevordering. Daarnaast onderzochten de beschreven studies hoe en in welke mate gezondheidsbevorderende activiteiten geïmplementeerd werden in diverse school-settingen, welke factoren van belang waren tijdens het implementatieproces en in welke mate en op welke manier de geïmplementeerde activiteiten de gezondheid en het welzijn van kinderen beïnvloedden.

Klik hier voor het volledige proefschrift.

Klik hier voor de livestream.