28 sep
Studium Generale | Lezing

Het gezin tijdens COVID-19: de impact van de pandemie op kinderen, adolescenten en gezinnen

Weet je nog? Drie jaar geleden zaten we allemaal thuis. Thuiswerken werd gecombineerd met thuisonderwijs geven. Het had vergaande gevolgen voor ons dagelijks leven. Lockdowns, geen sport en niet afspreken met vrienden. Wat deed dat met onze kinderen? Tijdens de pandemie is er niet alleen veel onderzoek gedaan naar het coronavirus zelf, maar ook naar het effect van deze maatregelen op gezinnen.

Judith Lubrecht en Johanna Kreutz, arts-onderzoekers bij de Kindergeneeskunde van het Maastricht UMC+ Mosakids Kinderziekenhuis en Maastricht University, nemen u tijdens deze lezing mee in de onderzoekswereld ten tijde van de COVID-19 pandemie. Ze delen de resultaten van diverse studies die hebben gekeken naar het effect van de COVID-19 pandemie op de leefstijl en gezondheid van kinderen, adolescenten en hun gezin.