Overzicht van voorzieningen bij FASoS

Bij FASoS zijn voorzieningen beschikbaar voor studenten met een functiebeperking. Welke voorzieningen je mag gebruiken hangt af van je persoonlijke situatie. Wil je voorzieningen aanvragen? Neem dan contact op met Disability Support.

Let op: de faculteit bepaalt uiteindelijk of je daadwerkelijk in aanmerking komt voor een bepaalde voorziening.

Toetsvoorzieningen

• Verlenging van de toetstijd.
  • Toetsopgaven in vergroot lettertype.
  • Maken van de toets in een aparte/andere locatie.
  • Gebruik van een computer/laptop voor het maken van toetsen.
  • Een alternatieve toetsvorm.
  • De mogelijkheid om buiten de toetsruimte lichaamsbeweging te nemen (bijvoorbeeld voor studenten met chronische rugklachten of andere klachten in het bewegingsapparaat, of wanneer men problemen heeft met langdurig zitten).
  • Aanpassing deadline voor papers/essays/opdrachten.

Deze lijst is niet uitputtend.

Onderwijsvoorzieningen

• Aanpassingen aangeboden lesmateriaal: blokboeken en readers te verkrijgen in digitale of gesproken vorm.
  • Aangepast rooster: specifieke indeling met betrekking tot het tijdstip van de onderwijsgroepen en de colleges.
  • Aangepast tempo van de te volgen vakken.
  • Onderwijsgroep en college vinden plaats in speciaal daarvoor aangewezen ruimten omdat deze ruimten voldoen aan de eisen voor de basis en integrale toegankelijkheid en gebruik (bijvoorbeeld aanwezigheid van een ringleiding).

Overige voorzieningen

• Gebruik van invalidenparkeerplaats op het terrein van de faculteit.