Een echt Europese ervaring

YUFE voor studenten

Stel je eens voor dat je je eigen curriculum kunt samenstellen, waarbij je kunt kiezen uit cursussen bij alle YUFE-universiteiten. Je zou in tien verschillende landen kunnen studeren, een tijdje in Kroatië wonen, Spaans leren in Madrid, vrijwilligerswerk doen in Nederland, een inspirerende stage lopen op Cyprus of je eerste uitdagende stageplaats vinden in Finland. Alle informatie die je nodig hebt voor het organiseren van je eigen individuele leerervaring is binnen handbereik en al je activiteiten en prestaties tellen mee voor je Student Journey Certificate een echt Europees certificaat dat in heel Europa wordt erkend.

Join the YUFE Community

Als YUFE-student maak je deel uit van een zeer diverse, Europese leeromgeving die de toekomst van Europa wil vormgeven. Anders dan bij een gewone uitwisseling heb je de mogelijkheid om je wetenschappelijke activiteiten te combineren met taalcursussen, training en maatschappelijke betrokkenheid. Je bent echt deel van de samenleving, ongeacht waar je je in Europa bevindt. Met YUFE krijg je niet alleen de kans om te profiteren van de expertise van een of twee universiteiten, maar van tien toonaangevende onderzoeksinstellingen. Je beweegt je tussen niveaus en opleidingen, studeert online en offline, fulltime en parttime.

YUFE Virtual Campus

YUFE wil een echte Europese universiteit zijn, maar is, zoals alle grote dingen, klein begonnen. In het huidige academisch jaar biedt YUFE cursussen en activiteiten aan in aanvulling op de verschillende opleidingen die de studenten aan hun eigen universiteit volgen.

Eenmaal ingeschreven krijg je je eigen persoonlijke ontwikkelingsplan, dat je zal helpen je persoonlijke en professionele doelen te bereiken tijdens je YUFE-reis.

YUFE Student Journey

De YUFE Student Journey biedt je de mogelijkheid om je eigen leertraject te creëren en je Europese horizon te verbreden. Flexibiliteit, diversiteit, inclusiviteit en zelfsturende leertrajecten zijn de fundamentele waarden van het YUFE Open Programme. Daarom is het aanbod aan cursussen en activiteiten groot, worden ze in het Engels of in de taal van de lokale partner aangeboden en variëren de methoden van fysiek en virtueel tot blended.

Anders dan bij een gewone uitwisseling heb je de mogelijkheid om je wetenschappelijke activiteiten te combineren met taalcursussen, training en maatschappelijke betrokkenheid. Je bent echt deel van de samenleving, ongeacht waar je je in Europa bevindt. Met YUFE krijg je niet alleen de kans om te profiteren van de expertise van een of twee universiteiten, maar van tien toonaangevende onderzoeksinstellingen. Blader eens door de YUFE-catalogus op de YUFE Virtual Campus en ontdek wat de YUFE Student Journey je te bieden heeft.

Klik hier voor meer informatie of…
meld je aan!