44e Dies Natalis viering

Academic Leadership - Nurturing Talent, Developing Skills

De UM vierde op 31 januari 2020 haar 44e Dies Natalis in de Sint Janskerk. Rond het thema ‘Academic Leadership - Nurturing Talent, Developing Skills' hield organisatiepsycholoog prof. dr. Carsten De Dreu (Universiteit Leiden) de Dies-lezing en er werden twee eredoctoraten toegekend. Tijdens de ceremonie kende de Rector Magnificus verder nog de Wynand Wijnen Onderwijs Prijs toe, de Dissertatieprijs en de Master Student Prijzen.

Prijzen

De Wynand Wijnen Onderwijsprijs, voor medewerkers die een uitzonderlijke bijdrage leverden aan het Maastrichtse onderwijs, ging naar Leo Köhler. Ze coördineert de bacheloropleiding Biomedical Sciences en is een enorme steun en toeverlaat voor alle studenten.

De Dissertatieprijs 2019, dit jaar voor het beste proefschrift van de twee faculteiten in Randwijck, ging naar Raymond van de Berg van de Faculty of Health, Medicine and Life Sciences. Zijn proefschrift droeg de titel: ‘The Vestibular Implant – Feasibility in humans’.

De Master Studentenprijs 2019 werd uitgereikt aan negen studenten, afkomstig van de zes faculteiten, voor hun uitstekende masterscripties.

Bekijk alle video's van de Dies Natalis 2020