In Memoriam Ilse Gronenschild

Ilse Gronenschild

Afgelopen dinsdagavond is onze lieve collega Ilse Gronenschild op 63-jarige leeftijd overleden. Vanaf 1987 werkte Ilse bij de Universiteit Maastricht, eerst als secretaresse bij FHML, SBE en de UB. Daarna heeft ze de overstap gemaakt naar MUO in de functie van HR-assistent voor SBE en sinds 2009 voor FASoS.

Als ‘mensen-mens’ voelde Ilse zich bij HR als een vis in het water. Ze heeft zich keihard, vol liefde en humor ingezet voor de medewerkers van de faculteit. Haar betrokkenheid was enorm. Ze deed haar eigen uitspraak ‘Je hebt paradepaarden en werkpaarden en ik ben een werkpaard’ eer aan. Het was een kunst om Ilse op tijd naar huis te laten gaan. Ook tijdens haar ziekteproces bleef Ilse gericht op het werk en het verlangen om beter te worden en haar werk te kunnen hervatten was tastbaar.

Met groot verdriet hebben wij moeten vernemen dat haar fysieke krachten vanaf oktober 2018 zienderogen afnamen. Eerst een zware operatie en daarna hoop en strijd, Ilse wilde vooruit en heeft er alles aan gedaan om beter te worden, maar de complicaties en slechte berichten volgden elkaar op. Tot dat ‘het afgelopen dinsdag echt niet meer ging’.

Wij voelen leegte, verstilling en groot verdriet. De enorme betrokkenheid van Ilse was niet alleen gericht op de medewerkers van de faculteit maar ook op ons als collega’s. Altijd belangstelling voor hoe met ons ging, hoe ons weekend was, altijd bereid om te helpen, altijd een luisterend oor, humor en medeleven. Ilse leefde mee met ons en met onze dierbaren. Zo hebben wij allemaal onze fijne herinneringen aan deze lieve vrouw.

Ilse, bedankt, dag lief ‘mensen-mens’.

Je collega’s van HRM

Het afscheid vindt plaats op dinsdag 23 juli 2019 om 11:00 uur bij Crematorium Eijsden, Pisartlaan 8, 6245 SK Eijsden.

Persoonlijk afscheid nemen van Ilse kan op vrijdag 19-07, zaterdag 20-07 en zondag 21-07 van 17:30 tot 18:30 uur bij Uitvaartzorg Walpot, Pisartlaan 8, Eijsden.