Amira El Feky, alumna MA Globalisation and Development Studies

Ik heb me ingeschreven voor dit programma omdat het veel onderwerpen bevatte waarin ik enorm geïnteresseerd ben. Ik was benieuwd naar de theorie over ontwikkeling, maar ook naar de meer praktische aspecten van ontwikkelingswerk. Verder had ik gelezen over probleemgestuurd leren, de unieke onderwijsmethode van de Universiteit Maastricht.

Ik was ook geïntrigeerd door de verschillende afstudeermogelijkheden aan het einde van het academisch jaar, waarbij je kunt kiezen tussen een stage, een deskstudie of veldwerk.Ik koos voor veldwerk in Caïro, waar ik onderzoek deed naar het levensonderhoud van vrouwelijke straatkinderen. Onderzoek doen in het veld was een geweldige ervaring en het voegde veel toe aan mijn (academische) begrip van een groep mensen waarin ik zo geïnteresseerd ben.
Achteraf gezien ben ik erg blij met de keuze die ik heb gemaakt met betrekking tot de universiteit en dit specifieke masterprogramma. Hoewel het soms erg uitdagend was, waren de vakken erg interessant. De diversiteit, in alle opzichten, van zowel de academische staf als mijn medestudenten droeg bij aan deze positieve ervaring.
Sinds mijn afstuderen loop ik stage bij een NGO voor straatkinderen in het Verenigd Koninkrijk. Ik heb ook een paar artikelen gepubliceerd en werk momenteel aan een academisch artikel met mijn scriptiebegeleider Globalisation and Development.

Amira El Feky (Duits-Egytisch)
Afgestudeerd in 2013