Alumnikring Brussel

Als vestigingsplaats van de Europese instellingen heeft Brussel een grote aantrekkingskracht op een internationaal gezelschap aan hoogopgeleiden. Ze werken niet alleen voor deze Europese instellingen, maar ook voor allerlei grote ondernemingen die er hun Europese coördinatie- of financiële centrum hebben opgezet. Heel wat alumni hebben in de loop der jaren de weg naar Brussel gevonden, met als gevolg dat de Alumnikring Brussel een van de grootste buitenlandse UM-alumnikringen is, met ruim 1700 leden.

De leden zijn afkomstig van (bijna) alle UM-faculteiten. Daar wordt ook rekening mee gehouden tijdens het plannen van activiteiten. Deze vinden gemiddeld 2 keer per jaar plaats. Wij streven ernaar om dan zoveel mogelijk het podium beschikbaar te stellen aan de alumni zelf. Op die manier hopen we een goed beeld te kunnen geven in welke uiteenlopende disciplines en functies de alumni na hun afstuderen terecht komen.

Natuurlijk wordt ook de band met Maastricht niet vergeten. Zo besteden wij van tijd tot tijd ook aandacht aan belangrijke ontwikkelingen voor de universiteit, de stad en de regio. De Alumnikring Brussel onderhoudt, mede door haar nabije ligging, goede banden met de UM-alumnikringen in Hasselt, Zuid-Limburg en Noord- en Midden-Limburg. Bovendien wordt er samengewerkt met de Brusselse UM-campus.

Als je kennis wilt maken met de Alumnikring Brussel, meld je dan aan voor een bijeenkomst.
Tot snel in Brussel!

Recente evenementen
Alumni drinks
UM Star Lectures

brussels

Contact:
   alumni@maastrichtuniversity.nl

Aantal leden: 1786

Geplande evenementen voor alumni

• 12 sep

Alumni Event Hamburg

[Event in English]

Summer is almost over and we feel like it's time to get together again and create new memories! Therefore, we would like to invite you to the next 2024 Maastricht Alumni networking event at Q bar in Hamburg!

• 19 sep

Environmental Law Lecture Series

Informatie alleen in Engels. Klik op EN rechts bovenaan deze pagina.

More event items