Steun Veltrops levensreddend onderzoek

Rogier Veltrop, zou samen met een aantal van zijn familieleden, eigenlijk al overleden zijn aan een hartziekte. Dankzij een donorhart leeft hij. Uit dankbaarheid voor deze tweede kans wijdt Rogier zich met hart en ziel aan zijn missie: voor eens en altijd een oplossing vinden voor alle hart- en vaatziekten. Hij staat nu aan de vooravond van een revolutionaire doorbraak in zijn onderzoek.

U kunt zijn onderzoek ondersteunen via UM Crowd

• In de komende maanden deelt de Faculty of Health, Medicine and Life Sciences op Instagram tips over hoe je gezonder kan leven. Niet zomaar een verzameling van tips, wel gebaseerd op lopende onderzoeken binnen onze faculteit. Initiatiefnemers van dit idee zijn Lieve Vonken en Gido Metz, promovendi...

• Gera Nagelhout is in veel opzichten geen typische hoogleraar: ze was de eerste uit haar gezin die naar de universiteit ging en werd vervolgens al op haar vierendertigste benoemd tot bijzonder hoogleraar Gezondheid en Welzijn van Mensen met een Lagere Sociaaleconomische Positie.

• Samen met haar masterstudenten onderzoekt Milena Pavlova de toegang tot gezondheidszorg voor ongedocumenteerde migranten. Haar bevindingen geven reden tot zorg: in veel landen heeft deze groep geen of weinig toegang tot gezondheidszorg, terwijl dat juist essentieel is.