Ernst Homburg benoemd tot lid van verdienste Kon. Nederlandse Chemische Vereniging

De Koninklijke Nederlandse Chemische Vereniging (KNCV) heeft emeritus hoogleraar Ernst Homburg benoemd tot lid van verdienste. Homburg is lid van de vereniging sinds 1974.

Vanaf het moment dat de vereniging in 1999 officieel een Chemie Historische Groep in het leven riep heeft Homburg daarin tot 2009 de functie van voorzitter vervuld, daarna was hij secretaris tot 2018 en sindsdien combineert hij de functies van voorzitter en secretaris.

De Koninklijke Nederlandse Chemische Vereniging (KNCV) bestaat al sinds 1903 en is dé belangenbehartiger van de chemie, life sciences en procestechnologie in Nederland. De 8.500 leden zijn dag in, dag uit bezig om de variëteit en rijkdom van het moleculaire vakgebied tot leven te brengen. De leden zijn werkzaam in het bedrijfsleven, onderwijs en overheid of studeren aan één van de universiteiten en hogescholen in Nederland.

Meer informatie over de KNCV

• Filosofe Maud Oostindie van de Universiteit Maastricht is één van de nieuwe ‘Faces of Science’ die vandaag gepresenteerd werden door de KNAW. Via blogs en vlogs gaat zij laten zien hoe haar leven als beginnend wetenschapper eruitziet.

• Levende hersenen in een laboratorium en onderzoek naar internetvrijheid. Maar liefst twee wetenschappers van Universiteit Maastricht zijn dit jaar genomineerd voor de Klokhuis Wetenschapsprijs. Breng jij ook je stem uit?

• Klimaat, oorlog en oplevend nationalisme: mondiale samenwerking rammelt aan alle kanten. Toch pleit hoogleraar Mathieu Segers nog voor Europees leiderschap: ‘Als dood en verderf om zich heen grijpen, en er eigenlijk geen licht meer lijkt te zijn, ontstaan vaak de meest briljante plannen.’