MA European Studies alumnus Virginijus Sinkevičius genomineerd als lid van Europese Commissie

Het Litouwse parlement heeft de nominatie als lid van de Europese Commissie van Minister van Economie en Vernieuwing, Virginijus Sinkevičius goedgekeurd. Sinkevičius is alumnus van het Master programma European Studies en studeerde af in 2013.

Sinkevičius' nominatie is goedgekeurd door de regering van Litouwen en President Gitanas Nauseda, en moet nog worden goedgekeurd door het Europese Parlement. Virginijus Sinkevičius heeft stage gelopen in de Verenigde Staten, werd later Minister van Economische Zaken en Vernieuwing en heeft de weg naar de benoeming als lid van de Europese Commissie in zes jaar tijd doorlopen.

Op LRT English is een overzicht te vinden van de belangrijkste prestaties van Sinkevičius's sinds zijn carriere tien jaar geleden begon toen hij de Salomėja Neris High School in Vilnius, Litouwen, verliet.