Keuzegids Hoger Onderwijs 2018: bachelors Fiscaal Recht en European Law School op de 1e plaats

De Keuzegids 2018 laat een mooie score zien voor de Maastrichtse rechtenopleidingen. Zowel de bachelor Fiscaal Recht als de bachelor European Law School staan op de eerste plaats in deze ranglijst. De bachelor Rechtsgeleerdheid klimt naar een goede derde plaats.

FL_Law building

De bacheloropleiding Fiscaal Recht staat al jarenlang op de eerste plaats in de Keuzegids Hoger Onderwijs. Ook dit jaar is deze bachelor niet weg te slaan van de hoogste plek. Studenten van deze opleiding zijn bovengemiddeld tevreden over hun docenten, het studieprogramma en de studeerbaarheid. Volgens de Keuzegids zijn de Maastrichtse docenten zeer betrokken: “Bij fiscaal recht gaan de meeste complimenten naar Maastricht. Nergens in dit artikel bieden de docenten zulke goede begeleiding en zijn ze zo betrokken als hier en ook met de studeerbaarheid onderscheidt de opleiding zich positief van anderen. Net als in Tilburg en Leiden zit het programma strak in elkaar”.

De bachelor European Law School staat, na een tweede plaats vorig jaar, ook weer bovenaan de ranglijst. Studenten waarderen de inhoud van de opleiding, de praktijkgerichtheid en de faciliteiten meer dan gemiddeld. “Het niveau van de stof is prima en de studenten leren nuttige praktische vaardigheden” aldus de Keuzegids.

Tenslotte maakt de bachelor Rechtsgeleerdheid een grote sprong voorwaarts en scoort een hele goede 3e plaats (van de 10 vergeleken opleidingen). Studenten van deze opleiding hebben vooral grote waardering voor de inhoud en de praktijkgerichtheid van hun opleiding. Volgens de Keuzegids zijn ze “positief over het lesprogramma en de praktijkgerichtheid van hun opleiding. Ze leren degelijk argumenteren en redeneren – belangrijke eigenschappen voor een jurist in wording – en krijgen tijdens de opleiding genoeg beroepsvaardigheden mee”.

Alle resultaten zijn te vinden op de website van de Keuzegids Hoger Onderwijs.