Welkom aan de Fulbright studenten van 2017-18

Jade Connor en Maneesha Bhugwansing uit de Verenigde Staten sloten onlangs aan bij de UM gemeenschap met een Fulbright/Maastricht University beurs. Elk jaar verwelkomen de UM en het Fulbright U.S. student programma twee masterstudenten met een volledig kostendekkende beurs.

De studenten zijn geselecteerd op basis van hun academische prestaties, de kwaliteit van hun studieplan en de mate waarin zij de doelen naleven van het Fulbright U.S. program. De beurs bestaat uit een maandelijkse toekenning voor levensonderhoud van €1.200 voor 9 maanden, met daarnaast de vergoeding van het collegegeld. Daarbovenop worden reiskosten tot € 900 vergoed en de kosten van de verblijfsvergunning in Nederland.

Hieronder introduceren Jade en Maneesha zichzelf.

Jade Connor, MSc Governance and Leadership in Public Health

Jade Connor

“Drie jaar geleden studeerde ik al in het buitenland bij het Center for European Studies van de UM en ik ben toen helemaal verliefd geworden op de universiteit en op Maastricht. Ik wist al dat ik Public Health wilde studeren voordat ik aan mijn medische opleiding begon. Toen ik studieprogramma’s zocht, zowel in de VS als internationaal, was de masteropleiding Governance and Leadership in European Public Health mij opgevallen.

Dit programma leert studenten niet alleen over volksgezondheid, maar reikt ook instrumenten aan die nodig zijn om beslissingen te nemen over verschillende gezondheidsdisciplines en initiatieven te implementeren die geografische grenzen en demografische verschillen kunnen overbruggen. Dit was precies het studieprogramma dat ik wilde volgen en toen ik nadacht over teruggaan naar Maastricht voor een jaar, was er geen andere plaats waar ik liever wilde zijn.

Na mijn Fulbright jaar start ik met een medische opleiding aan Harvard Medical School. In mijn carrière als arts wil ik graag het leven van patiënten met Alzheimer verbeteren door volksgezondheidsinitiatieven te onderzoeken en toe te passen op lokaal en zelfs nationaal niveau.

Nederland heeft veel innovatieve nationale programma’s voor mensen met dementie en ik denk dat ik dit jaar veel kan leren van de Nederlandse aanpak. Ik ben van plan om in Nederland enkele instellingen voor demente bewoners te bezoeken en vrijwilligerswerk te doen met ouderen hier in Maastricht. Door deze activiteiten hoop ik meer te leren van de Nederlandse benadering van de zorg voor demente patiënten. In ben heel blij om terug te zijn in Maastricht en ik kan niet wachten om mee te maken wat dit jaar voor mij in petto heeft!”

Maneesha Bhugwansing, MA Economics

Maneesha Bhugwansing

“Om vele redenen heb ik gekozen om bij de UM aan te melden voor de masteropleiding Economics. Op de eerste plaats vanwege het probleemgestuurd leren en op de tweede plaats het feit dat mijn medestudenten een hele internationale groep zijn. Ik leer het beste door te doen, daarom is een studieprogramma waarin precies op deze manier wordt onderwezen erg aantrekkelijk.

Na mijn afstuderen ben ik van plan te gaan werken op het gebied van economische ontwikkeling. Dit is een erg breed veld en ik hoop meer te leren over verschillende loopbanen als ik verder ben in mijn studie. In de allereerste week aan de universiteit heb ik al erg veel geleerd van vrienden en studiegenoten over hun thuislanden. Dit soort perspectief is een toegevoegde bonus voor de academici.

Tijdens mijn tijd aan de UM ben ik van plan om actief deel te nemen aan activiteiten op de campus, maar ook om Nederland te ontdekken. Ik ben een lijst aan het samenstellen met dingen om te doen in en rondom Maastricht en ik heb al een Museumkaart! Het jaar is super goed begonnen en ik verheug me op de komende maanden.”