Succesvolle tweede editie Master Kick-Off Staats- en bestuursrecht

Op donderdag 7 september vond de jaarlijkse Kick-Off van de Master Staats- en bestuursrecht plaats in de Feestzaal. De studenten werden hartelijk welkom geheten door hoogleraar (vergelijkend) Staats- en bestuursrecht Aalt-Willem Heringa.

master_kick-off_sbr_.jpeg

Vervolgens introduceerde Ellen Hardy de docenten werkzaam binnen de master en besprak zij met de studenten wat hen te wachten staat in het aankomende studiejaar. Ook de VAR-pleitwedstrijd bleef niet onbesproken. Een nieuwe groep studenten zal in mei immers voor de tweede keer op rij de Maastrichtse titel moeten verdedigen.

Daarnaast kwamen twee alumni aan het woord. Silvie Joosten gaf een korte pitch over haar werkzaamheden als advocaat bij Boels Zanders en Ralph Diederen (adviseur bij de Raad voor de Rechtspraak) beargumenteerde in zijn pitch vooral waarom het staatsrecht een betere keuze is dan het bestuursrecht. Last but not least was er voor studenten de mogelijkheid om een Faculty hoodie te winnen tijdens de (juridische) quiz onder leiding van Sander Jansen. De quiz bestond uit twee rondes; het beantwoorden van algemene en juridische vragen, evenals het raden van twee arresten aan de hand van animaties. Na een vooral gezellige strijd wist het team bestaande uit Ellen Hardy, Annemieke Hummel, Mark van den Hove en Luisa Welling de Arruda er uiteindelijk met de winst vandoor te gaan.

De avond werd afgesloten met een borrel en barbecue in de faculteitstuin, waar studenten persoonlijk kennis konden maken met docenten en alumni. De secties Staats- en bestuursrecht kijken met een goed gevoel terug op het evenement en hopen alumni, medewerkers en studenten volgend jaar weer met elkaar in contact te brengen tijdens de Kick-Off!