Studenten zitten op een zomerse dag in de tuin van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid

Facultaire Introductie 2024

Welkom aankomende masterstudent!

Op deze pagina vind je het programma van de Facultaire Introductie van 26 t/m 30 augustus.

Wij hebben er zin in, hopelijk jij ook!

Aanmelden voor de Facultaire Introductie

Wij willen ons graag op jouw komst voorbereiden, dus vragen we je om vóór 23 augustus je beschikbaarheid tijdens de introductieweek door te geven.

Laat weten of je komt
Ga naar het aanmeldformulier

Programma

Tijdens deze week leer je jouw medestudenten kennen, ontdek je Probleemgestuurd Onderwijs door in je onderwijsgroep (van periode 1) aan een casus te werken, ontmoet je onze opleidingscoördinatoren én krijg je het rooster voor periode 1.

Het programma op hoofdlijnen vind je hier:

• Let op: Het programma en de tijden zijn onder voorbehoud van wijzigingen.

Programma Facultaire Introductie - Masters

DatumProgrammaVrije keuze programma-onderdelen
Medio-augustus (vanaf ontvangst inloggegevens Canvas)

Start online voorbereiding: ​

Bekijk video’s en andere info over o.a. de Universiteit Maastricht, de Universiteitsbibliotheek, Student Services Center, de Faculteit, Studentportal en Canvas en de facultaire studieverenigingen.

Verdiep je in het Probleemgestuurd onderwijs (PGO) en start met de voorbereiding van de PGO oefencasus

Dinsdag 27-8Geen programma
Woensdag 28-8

Welkom door Decaan Jan Smits en Masterdirecteur Sarah Schoenmaeckers

Introductie van je programma door de Mastercoördinator​

Kennismaking met je medestudenten

Maak kennis met Probleemgestuurd Onderwijs​

Casusbespreking​

17.30 - 19.30 Borrel en barbecue in de tuin van onze Faculteit
Donderdag 29-8

Q&A en systeemuitleg met huidige studenten​

Kick-start je scriptie​ - scriptie uitleg

Werken aan de oefencasus in je eigen onderwijsgroep, kennismaking gebouw en boekenmarkt

Tussen 10.00 - 16.00u: Keuze uit diverse mini-colleges
Vrijdag 30-8Nabespreking oefencasus (1,5 uur) met tutor in je eigen onderwijsgroepTussen 10.00 - 16.00u: Keuze uit diverse mini-colleges

Canvas

Canvas is de online leeromgeving van de Universiteit Maastricht.

Medio-augustus ontvang je een e-mail met inloggegevens voor Canvas, waarmee je toegang krijgt tot het volledige programma en alle benodigde informatie om je voor te bereiden op de Facultaire Introductie.

Je zult veel gaan werken in Canvas tijdens je opleiding, want elk vak van het UM-curriculum heeft een eigen pagina in Canvas waar content beschikbaar wordt gesteld en communicatie en samenwerking wordt gefaciliteerd. Daarnaast biedt Canvas de mogelijkheid voor toetsen, het inleveren van werkstukken, originaliteitscontrole op werkstukken, discussiefora, enzovoort.

De facultaire introductie is een uitgelezen kans om alvast te wennen aan het werken in Canvas. Ook krijg je in deze week uitleg over de werking van Canvas.