Follow up GW

Follow-up Virtuele Experience Day

Leuk dat je hebt deelgenomen aan onze Virtual Experience Day voor de bachelor Gezondheidswetenschappen! We hopen dat je er nu uit bent of Gezondheidswetenschappen in Maastricht de beste keuze voor jou is. Als je nog vragen hebt, neem dan gerust contact met ons op. Of misschien wil je een GW-student van alles vragen; ga dan eens naar het Instagram account van studentambassadeur Lotte.

Heb je ons evaluatieformulier al ingevuld? Super, dankjewel. Nog niet? Jouw feedback helpt ons om de Virtual Experience Day te verbeteren, dus als je er een paar minuten voor vrij kan maken, zouden we dat erg waarderen. Evenals het goede doel waar wij €1,- aan doneren, nadat jij de evaluatie hebt ingevuld.

Ok, nu is het tijd om terug te kijken op afgelopen woensdag en vooruit te kijken naar jouw toekomst!

Nabespreking van de PGO-casus

Lezing Overgewicht en Obesitas door Dr Anke Oenema
 Nabespreking: studenten presenteren de antwoorden op de leerdoelen
 Uitgeschreven antwoorden op de leerdoelen

FAQ voor toekomstige studenten <br/>(gerelateerd aan de coronacrisis)

Language Centre - infodesk at SSC

Door de COVID-19 pandemie heb je misschien allerlei vragen. Daarom hebben we een webpagina gemaakt met FAQ voor aankomende studenten

Ben je bezig met je aanmelding voor een van onze studies? Bekijk dan deze pagina met hulp bij jouw aanmelding en voorbereiding voor je nieuwe studie.

Meld je aan via Studielink en denk aan de deadline

Als je je wilt aanmelden voor de bachelor Gezondheidswetenschappen, doe je dat via Studielink.

Houd de deadlines in de gaten:
EU/EEA-studenten: tot en met 1 augustus 2020, 23:59 CET
Non-EU/EEA-studenten die een visum en/of een verblijfsvergunning nodig hebben: tot en met 1 juni 2020, 23:59 CET

Studentenvlogs

Studenten Otte en Juliëtte vertellen jullie in korte video's over een dag in het leven van een student, hoe ze hun kamer hebben gevonden, wat ze vinden van PGO en praktijkonderwijs, wat voor tips ze hebben voor het maken van de juiste studiekeuze en hoe de sfeer in Maastricht en op de campus is.

Hoe ziet een dag in het leven van een FHML-student eruit?

Otte en Juliëtte vertellen wat zij zoal doen op een gemiddelde dag. Van onderwijs en zelfstudie tot fietsen of wandelen in het mooie heuvellandschap, en van lid zijn van een van de vele (sport)verenigingen tot borrelen en uitgaan in de gezellige Maastrichtse cafés.

Op kamers in Maastricht

Op kamers gaan is een grote, maar leuke stap naar zelfstandigheid. Juliëtte vertelt over haar ervaringen en laat je ook even haar kamer zien.

Ben je op zoek naar een studentenkamer? Start op tijd met zoeken, maak gebruik van social media en schrijf je in bij Maastricht Housing.

Wat is er leuk aan PGO en praktijkonderwijs?

Bij PGO ben actief bezig: je gaat zelf aan de slag met de stof en je wordt gestimuleerd om je voorkennis te activeren.

De practica zijn een leuke en leerzame manier om de lesstof in de praktijk te brengen. En misschien nog wel het allerleukste: het geeft je de mogelijkheid om steeds meer te weten te komen over jezelf en je eigen lichaam.

Hoe maak je de juiste studiekeuze?

Oriënteer je breed, sluit niet te snel iets uit, maak lijstjes met wat je wel en niet zoekt, bezoek (online) evenementen en praat met studenten... Vergeet vooral ook niet met familie en vrienden te praten, soms kennen zij je nog beter dan dat jij jezelf kent.

Hoe is de sfeer in Maastricht en op de campus?

Maastricht is gezellig en er is voor ieder wat wils, van cultuur en muziek tot lekker eten, uitgaan en sport.

Juliëtte toont je de verschillende gebouwen op de campus en Otte gaat in op de sfeer die er heerst.

Een virtuele tour over de gezondheidscampus

Wil je zien hoe de gezondheidscampus van de UM er uitziet? Neem een kijkje in de gebouwen, de mensa (studentenkantine), collegezalen, onderwijsgroepsruimtes, labruimtes, de universiteitsbibliotheek en de zitplekken rondom de gebouwen.

Bekijk de video op deze pagina
 Loop door de gebouwen met onze 360-graden tour

Bekijk de video over de UM-gezondheidscampus

Jouw studievereniging MSV Santé stelt zich voor

Logo MSV Santé

Santé probeert  je studie te verbreden op een leuke manier en biedt mogelijkheden om nieuwe contacten te leggen. Daarnaast zijn ze het aanspreekpunt voor studenten met vragen en opmerkingen met betrekking tot de studie en de UM. Ook bieden zij de mogelijkheid om boeken(pakketten) tegen korting te bestellen.
Ze organiseren door het jaar heen verschillende gezellige uitstapjes, studiegebonden activiteiten, feesten en zelfs een wintersportreis.

Maak je Maastricht eigen

MyMaastricht.nl helpt studenten hun weg te vinden in de stad Maastricht. Op deze website worden de volgende onderwerpen behandeld: Gezondheid, Transport, Huisvesting, Financiën, Sport, Media en Samenleving in Maastricht. Het is een samenwerking met de Universiteit Maastricht en de gemeente Maastricht, met als gezamenlijk doel nieuwe studenten een zo goed mogelijke start in Maastricht te bieden.

MyMaastricht.nl

Meer online voorlichting

Online information event for new students of Maastricht University

Vanwege het coronavirus kun je ons op dit moment helaas niet op de campus in Maastricht bezoeken, maar je kunt nog op allerlei online manieren antwoorden op je vragen krijgen en een beeld krijgen van hoe het is om aan de Faculty of Health, Medicine and Life Sciences te studeren. Er zijn meer Virtual Experience Days, er is voor elke opleiding een student waarmee je kunt chatten, en er is een Virtuele Open Dag die je kunt bezoeken.

Bekijk wat er allemaal is aan online voorlichtingsactiviteiten!