18 jun 25 jun

Mariaberg
Zondag 18 juni, 14.00-18.00 UUR
Buurtcentrum, Anjelierenstraat 35 en een tent buiten op het veld

Vraag je je wel eens af wat er allemaal op de universiteit wordt onderzocht? En wat dat voor jou of de buurt kan betekenen? Kom dan een kijkje nemen bij PAS in de buurt. Het is gratis voor iedereen.

Bij het buurtcentrum zetten we een grote tent neer. Iedereen mag komen! Er is muziek van Sjeng, Sjer en de Sjele, theater van Buurttheater Maastricht en er komen wetenschappers van de universiteit die praten over wat ze onderzoeken.

Het kan bijvoorbeeld gaan over: Waarom word ik blij van een kip? Waarom heb ik altijd nog trek in een toetje? Of Hoe kan ik gezonder leven?

Meer info

_______________

Pottenberg
Zondag 25 juni, 14.00-18.00 UUR
Buurtcentrum De Romein, Potteriestraat 30 en een tent buiten

Wil jij eens een wetenschapper ontmoeten van de Universiteit? Vraag jij je weleens af wat er daar allemaal onderzocht wordt? Kom dan een kijkje nemen bij PAS in de buurt. Het is gratis voor iedereen.

Naast het buurtcentrum komt een grote tent te staan. Iedereen mag komen! Wetenschappers van de universiteit komen praten over wat ze onderzoeken. Onderwerpen dit aan bod komen zijn onder andere: liegen, verslaving en het hart maar ook gezondheid, het geheugen en ons brein.

Daarnaast is er muziek van Giampaolo Cadore, Tuna Femenina, Janiar Kleige en Humphrey Pourchez en theater van Buurttheater Maastricht. Ook komt kunstenaarscollectief MOHA een presentatie geven.

Meer info

_______________
PAS in de Buurt komt tot stand in samenwerking met Buurttheater Maastricht, Trajekt, Match Maastricht en mensen uit de buurten.

Het festival wordt mogelijk gemaakt door de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO).