Millennial History

Recente Europese geschiedenis, door de ogen van millennials die erbij waren toen het gebeurde. Muzikale journalistiek, om te begrijpen waar we vandaan komen.

Millennial History begon als podcast waarin Andrea Voets en componist/sounddesigner Luke Deane honderden muzieklagen en interviews combineerden. In dit live documentaire-concert versmelten alle verhalen tot één meeslepende eenheid – gecomponeerd, uitgevoerd en gezongen door Andrea Voets, Luke Deane en Sarah Jeffery.

‘The troubles’ in Noord-Ierland, de maffia op Sicilië, de Wende en eenwording in Oost-Duitsland en de ‘kinderen van het decreet’ van Ceaușescu in Roemenië. Tegen een achtergrond van reëel gevaar en radicale verandering moesten jonge Europeanen een geheel nieuwe realiteit vormgeven. Neem plaats in ‘Millennial Histories’ en laat de constante geluiden en zang je door de gedurfde en betekenisvolle gesprekken voeren.

Dit documentaire-concert organiseren we samen met Intro in Situ, een productiehuis voor hedendaagse muziek in Maastricht, en Young Universities for the Future of Europe (YUFE) Alliance.

Studio Europa Maastricht verzorgt een contextprogramma bestaande uit een voorgesprek met de makers en Dr. Aline Sierp, universitair hoofddocent in Europese studies bij Maastricht University.

Tickets zijn nu beschikbaar!

Tijdsschema:

• Café open vanaf 13.30 uur