26 okt

On-site Promotie Jamie Leigh Kellar

Promotor(es): Prof. dr. M.G.A. oude Egbrink, Prof. dr. C.P.M. van der Vleuten

Co-promotor: Prof dr. Z. Austin, University of Toronto, Toronto, Canada

Trefwoorden: professionele identiteit, farmacie onderwijs

"Becoming Pharmacists: Professional Identity Struggles of a Profession in Transition

De rol en verantwoordelijkheden van apothekers zijn de afgelopen tien jaar aanzienlijk veranderd. Activiteiten zoals het zelfstandig voorschrijven, het toedienen van vaccins en het screenen van de volksgezondheid zijn fundamenteel veranderd door wat het publiek van apothekers verwacht - en wat apothekers denken en geloven over hun eigen rol en waardevolle bijdragen aan het gezondheidszorgsysteem. Dit proefschrift stelde de grote waarde, die in het apothekersonderwijs wordt gehecht aan klinische kennis, rollen en functies, ter discussie, in combinatie met de gedocumenteerde uitdagingen die gepaard gaan met het uitvoeren van deze rollen en functies in de praktijk. Daarnaast waren er gesprekken over professionele identiteitsvorming in opleidingen voor gezondheidszorg, met in het bijzonder nadruk op de rol van beroepsopleiding en training in het begeleiden van identiteitsontwikkeling. Dit leidde tot het primaire doel van dit proefschrift, namelijk het identificeren van discoursen (geïnstitutionaliseerde ideeën, normen en praktijken die bijdragen aan de sociaal-culturele dimensies van de leeromgeving) die spelen in het apothekersonderwijs en de apotheekpraktijk en waarmee apothekersstudenten en apothekers zich bezighouden bij het construeren en uitvoeren van hun professionele identiteiten. We wilden de boodschappen en signalen blootleggen die deze discoursen overbrengen over wat het betekent om apotheker te zijn in de 21e eeuw.

Klik hier voor de live stream.

• 09 sep

Promotie Zohaib Salahuddin

"Towards Trustworthy Artificial Intelligence in Medical Imaging: Explainability, Uncertainty and Clinical Utility of Radiomics"

• 10 sep