12 nov
UM Cares presenteert:

Lancering UM Netwerk voor ouders en mantelzorgers

In 2019 heeft het College van Bestuur het project UM Cares geïnitieerd en zich gecommitteerd om stappen te ondernemen om de UM gezinsvriendelijker te maken. Sindsdien hebben veel UM-studenten en -medewerkers met zorgtaken de wens uitgesproken voor ondersteuning van de UM. In de zomer van 2020 bespraken de UM Cares projectcoördinator en leden van de UM-gemeenschap het opzetten van een netwerk voor ouders en mantelzorgers. Dit netwerk is een plek voor peer-to-peer ondersteuning, zowel voor praktische als emotionele ondersteuning, en fungeert tevens als klankbord voor het UM Cares project.

Het D&I Office kondigt met trots de lancering van het UM-netwerk voor ouders en mantelzorgers aan op donderdag 12 november tussen 12:00-14:00 uur.

Programma (12.00 - 13.45)

• Inleiding: UM Cares project update en introduceren van het netwerk, verhalen van ouders en mantelzorgers door dr. Natasja Reslow
  • Keynote | Combineren van werk /studie met zorgtaken door dr. Inge Houkes
  • Energiser break door UM Sport - Nadine Chudy
  • Keynote | Introductie over behouden van werk-privé balans door Prof. Angelique de Rijk
  • Interactieve sessies:
    • Mantelzorgen door Tanja Goessen van Steunpunt Mantelzorg Zuid (Nederlands)
    • Studeren en zorgen door Judith Kraal - Studenten decaan (Nederlands)
    • Kinderopvang in Maastricht door Constance Sommerey - Diversity officer (Nederlands)
    • Studying and caring Tessa Fox - studieadviseur (Engels)
    • Workshop work-life balance door Angelique de Rijk (Engels)
    • Parenting abroad door Sam Welie - Expat Centre Maastricht Region (Engels)
  • Wrap up door dr. Mark Kawakami

De voertaal van het evenement is voornamelijk Engels met tijdens het interactieve deel sessies in zowel het Nederlands als Engels.

Voor de samenstelling en opzet van het programma werken we samen met collega's van de vakgroep sociale geneeskunde FHMlL, studieadviseurs, leidinggevenden en het platform Steunpunt Mantelzorg Zuid en het Expat Centre Maastricht Region.
Het College van Bestuur wordt vertegenwoordigd door Rector Magnificus Rianne Letschert. Zij zal tevens de naam van het netwerk bekendmaken.

Schrijf je in via de groene knop of via deze link
Een email met het definitieve programma en de thema's van de interactieve sessies, en de Zoomlink van het event wordt 1 dag van te voren gemaild.

Heb je vragen over het evenement of het netwerk, mail dan naar umcares@maastrichtuniversity.nl

Ja, ik wil erbij zijn!
Schrijf je nu in!