18 nov
Studium Generale | Collegereeks

Gezondheidsuniversiteit: Infectieziektes

In deze reeks staan infectieziektes centraal; ziektes die worden veroorzaakt door micro-organismen als bacteriën, virussen, schimmels of parasieten. Er zijn veel onschuldige infectieziektes waar je niet erg ziek van wordt en die vanzelf weer over gaan, maar sinds de start van dit jaar weten we allemaal ook hoe een coronavirus de wereld op zijn kop kan zetten.
De Gezondheidsuniversiteit van het Maastricht UMC+ is een initiatief van studenten die hun kennis en vaardigheden graag willen delen met geïnteresseerden. SG ondersteunt dit initiatief van harte en heeft het daarom opgenomen in het programma van de collegereeksen. Elke avond begint met een college van een expert. Daarna volgt een (online) onderwijsgroep, waarbij collega-studenten in kleinere groepen op de stof ingaan. Er is geen specifieke vooropleiding vereist.

De afzonderlijke colleges
1. Microbiologie van virussen en bacteriën (18 nov)
2. Virale infecties (25 nov)
3. Parasieten en schimmels (2 dec)