21 apr
Studium Generale | Gesprek

Verplaatst: ‘Ik wil een écht gesprek’

Dit programma is verplaatst naar maandag 5 oktober, 20.00 uur.

Observant, het onafhankelijk universiteitsblad van de Universiteit Maastricht, bestaat in 2019-2020 veertig jaar. Dat wordt dit seizoen gevierd met een aantal publieksevenementen over verschillende aspecten van de journalistiek.

Te gast is dit keer programmamaker en presentator Janine Abbring. Aan de hand van tv-fragmenten gaan Wammes Bos en Wendy Degens met haar in gesprek over het werk voor en achter de schermen, keuzes maken, dilemma’s en grenzen in de journalistiek en het interviewen.

Janine Abbring kreeg naamsbekendheid door de rubriek De Jakhalzen van DWDD en het presenteren van het BNNVARAprogramma Vroege Vogels. Sinds 2014 is zij eindredacteur van het televisieprogramma Zondag met Lubach. Vanaf 2017 presenteert ze het VPRO-programma Zomergasten. Voor haar interview in Zomergasten met de Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan kreeg ze de Sonja Barend Award.

Ondersteund door en georganiseerd in samenwerking met Observant.