31 jan

44e Dies Natalis viering

Vanaf 15.15 uur op vrijdag 31 januari kun je hier de livestream volgen van deze academische zitting.

De Universiteit Maastricht viert haar 44e verjaardag op vrijdag 31 januari 2020 in de Sint Janskerk, Maastricht, van 15.30-17.15 uur, gevolgd door een receptie. U kunt zich aanmelden via de uitnodiging die u heeft ontvangen op 12 december 2019.

Het thema van dit jaar is: Academic Leadership – Nurturing Talent, Developing Skills.

Rector Magnificus prof. dr. Rianne Letschert leidt de ceremonie. De diesrede, getiteld 'On the Psychology and Economics of Leading Groups’ wordt verzorgd door organisatiepsycholoog prof. dr. Carsten De Dreu  (Universiteit Leiden), winnaar van een Spinozapremie in 2018.

Vervolgens worden er twee eredoctoraten uitgereikt, aan hoogleraar Organisatie- en Sociale Psychologie prof. dr. José M. Peiró  van de Universitat de València en aan hoogleraar Economie prof. dr. Kathryn Shaw  van Stanford University. Beide laureaten zullen kort op het thema reflecteren. Prof. Peiró geeft op 30 januari ook een lezing getiteld 'Are happy workers more productive'? en prof. dr. Shaw spreekt op 31 januari 's ochtends bij het academisch colloquium.

Dies Natalis 2020 speakers
Prof. dr. Carsten de Dreu, prof. dr. José M. Peiró en prof. dr. Kathryn Shaw

Traditiegetrouw worden ook de Studentenprijzen en de Proefschriftenprijs uitgereikt en hoort de winnaar van de Wynand Wijnen Onderwijsprijs tijdens de ceremonie dat hij of zij heeft gewonnen.

Terugblik op de 43e Dies Natalis

Bekijk het verslag dat het student video team maakte over de vorige Dies natalis-viering.