06 feb
UM Star Lecture in Amsterdam

Briljante mislukkingen: samen innoveren, samen falen, samen leren

In zijn presentatie bespreekt professor Paul Iske de voorwaarden waaronder mensen en organisaties met verschillende achtergronden nieuwe combinaties kunnen vormen, waarmee zij kansen scheppen voor innovatie. Dat wil niet zeggen dat alles altijd lukt. Sterker nog: innovatie is een proces van vallen en opstaan, experimenteren en leren. Maar soms zijn mensen bang om te falen of terughoudend in het vertellen hoe het écht is gegaan.

Professor Iske’s Instituut voor Briljante Mislukkingen probeert een bijdrage te leveren aan een klimaat waarin mensen dingen durven te proberen, trots zijn op hun pogingen, en de geleerde lessen zelf in praktijk brengen en delen met anderen (lezing in het Nederlands).

Over de spreker

Paul Iske

Paul Iske is professor of Open Innovation and Business Venturing aan de School of Business and Economics van de Universiteit Maastricht. Daarnaast is hij CFO (Chief Failure Officer) van het Instituut voor Briljante Mislukkingen, met als doel begrip te kweken voor het belang van experimenteren en leren in een veranderende en complexe wereld. Paul is auteur van het boek ‘Instituut voor Briljante Mislukkingen’. Hij is van oorsprong theoretisch fysicus en heeft gewerkt voor Shell en ABN-AMRO (Chief Dialogues Officer en Senior Vice President Innovation).

Deze lezing maakt deel uit van een traditionele serie lezingen voor alumni: de UM Star Lectures. De overige 13 lezingen vinden plaats in 13 verschillende steden, in 5 landen, op dezelfde dag, op hetzelfde tijdstip. Dit evenement wordt georganiseerd om alumni te bereiken en te inspireren, academische inzichten, ervaringen en herinneringen te delen, en om een verbonden UM Alumni Community te creëren.

Opmerking
Tijdens de UM Star Lecture is een fotograaf en/of sociale mediareporter aanwezig. Als je deelneemt aan dit evenement, geef je toestemming om foto’s en video’s in te zetten voor communicatieve doeleinden (website, sociale media, nieuwsbrief e.d.). Indien je hier niet mee akkoord gaat of vragen hebt, e-mail ons dan.