14 nov
Alumni bijeenkomst in Herten

Lezing "Werkdruk en Preventie van Burn-outs"

Interessante avond over een zeer actueel onderwerp

burn_out.jpg

Het is een veelgehoord excuus…sorry. We hadden het allemaal druk. Héél druk….
En daarom heeft het een tijd geduurd voordat het ons lukte om weer een interessante avond te organiseren voor de Alumnikring Noord- en Midden-Limburg. Toch vormde ons eigen dilemma meteen ook de inspiratie voor het zeer actuele onderwerp dat we met jou willen bespreken.

Wij nodigen je van harte uit voor de lezing van Angelique de Rijk met de titel:

Werkdruk en burn-out? Zorg voor UFO-HO!

Ruim 17% van de Nederlandse werknemers heeft (ernstige) burn-outklachten. Daarnaast heeft 38% (zeer) vaak last van werkdruk door te veel werk. In deze lezing vat Angelique de belangrijkste kennis over werkdruk en de oorzaken van een burn-out samen aan de hand van het acroniem UFO-HO. Daarnaast geeft zij ons nuttige adviezen.
Doel: hoe kan ik mijn veerkracht en die van mijn medewerkers en/of collega’s behouden en zelfs vergroten?

Datum: Donderdag 14 november 2019
Locatie: Business Center Roerpoort, Schepersweg 3, 6049 CV Herten
Programma:
Vanaf 19.00 uur: ontvangst met een aangeklede kop koffie of thee
19.30 uur: welkomstwoord door Patrick Voss (comitélid Alumnikring)
19.40 uur: presentatie door Angelique de Rijk, Professor of Work and Health, UM
20.40 uur: gelegenheid om vragen te stellen
Aansluitend: netwerkborrel

Aanmelden: Je kunt je voor deze activiteit - tot uiterlijk 8 november - aanmelden via email alumni@maastrichtuniversity.nl.

Aan deze activiteit zijn geen kosten verbonden. Introducés zijn van harte welkom.
Meer informatie klik hier.

Wij hopen jullie op 14 november te ontmoeten!

Patrick Voss, Jitske Hamersma, Marjon de Jong-Meesters en Nico Pernot

Meer informatie over Angelique de Rijk
Angelique de Rijk (1969) werkt sinds 1999 aan de Faculty of Health, Medicine & Life Sciences (FHML); sinds 2017 als hoogleraar Arbeid en Gezondheid. Ze onderzoekt burn-out in de ouderenzorg en onder co-schapstudenten, en de rol van de leidinggevende bij het ontstaan van psychische klachten. Angelique geeft workshops ‘Preventie van burn-out’.