13 mrt
Studium Generale | Collegereeks

Gezondheidsuniversiteit verdiept: regeneratieve geneeskunde

Deze reeks is een kennismaking met nieuwste ontwikkelingen op het gebied van onderzoek en gezondheidszorg. Diverse onderzoekers, artsen en bedrijven bieden een afwisselend en prikkelend programma aan door middel van demo's en presentaties. Centraal in deze reeks staan de regeneratieve biologie en techniek. De avonden starten met een plenaire lezing. Na een pauze wordt het tweede deel van het programma verschillend ingevuld, aan de hand van het centrale thema van die avond.

De Gezondheidsuniversiteit van het Maastricht UMC+ is een initiatief van studenten die hun kennis en vaardigheden graag willen delen met geïnteresseerden. SG ondersteunt dit initiatief van harte en neemt nu ook de verdiepingsreeks op in het programma. Deze reeks komt tot stand in samenwerking met de Brightlands Maastricht Health Campus.

Meer informatie: www.gezondheidsuniversiteit.nl

De afzonderlijke avonden
1. Modelembryo’s en de ethische aspecten (13 mrt / Vrij en De Wert)
2. Ontwikkeling biomaterialen en toepassing in de praktijk (20 mrt / Habibović)