09 sep

Kan een machine kunst maken?

Kunstmatige intelligentie heeft een enorme impact op ons leven, zo ook in de kunstwereld. Zijn er eigenlijk wel verschillen tussen mens en machine? Kan een machine (gebaseerd op kunstmatige intelligentie), observeren, begrijpen, leren en uiteindelijk kunstzinnige concepten reproduceren?

Over Department of Data Science and Knowledge Engineering

Opgericht in 1992 als onderdeel van de Faculty of Humanities and Sciences, heeft de afdeling Data Science and Knowledge Engineering (DKE) en is bezig met onderzoek en onderwijs. DKE bestaat uit drie internationaal gerespecteerde onderzoeksgroepen, die zich richten op "Robotics, Agents and Interaction”, “Networks and Strategic Optimization” en “Biomathematics and Bioinformatics”.

Opleidingen die DKE momenteel aanbiedt, zijn Data Science and Knowledge Engineering (bachelor), Artificial Intelligence  en Data Science voor Decision Making (beide masterprogramma's). DKE’s Bachelor Data Science and Knowledge Engineering is door Keuzegids Hoger Onderwijs als heeft het topkwaliteitszegel ontvangen, drie jaar op rij.

DKE logo

PAS Festival

PAS festival

Festival of Pleasure, Art & Science (PAS) op 8 & 9 September in Maastricht. Met korte lezingen, theater, dans, kunst, muziek en meer. Gratis entree!
PAS is een initiatief van Studium Generale from Maastricht University.

Ga naar de PAS-website