08 sep

Muziek en taal in het brein

Horen vindt niet plaats in de oren: de hersenen filteren, verwerken en interpreteren de geluidssignalen.

Het menselijk gehoor is iets speciaals: we begrijpen gesproken taal moeiteloos en herkennen muziek van jaren geleden. Met moderne onderzoekstechnieken zoals functionele MRI kunnen we het brein ‘in actie’ zien en onderzoeken welke hersenprocessen voor gehoor zorgen.

MaCSBio

Dr. Michelle Moerel docent systeembiologie en Assistant professor bij Maastricht Centre for Systems Biology. Het Maastricht Centre for Systems Biology (MaCSBio) is een gezamenlijk initiatief van de Faculty of Psychology & Neuroscience (FPN), Faculty of Health, Medicine & Life Sciences (FHML) and Faculty of Humanities and Sciences (FHS).

MaCSBio Logo

PAS Festival

PAS festival

Festival of Pleasure, Art & Science (PAS) op 8 & 9 September in Maastricht. Met korte lezingen, theater, dans, kunst, muziek en meer. Gratis entree!
PAS is een initiatief van Studium Generale from Maastricht University.

Ga naar de PAS-website