08 sep

Duurzaamheid en zingeving

Waarom zouden we ons zorgen maken om de toekomst? Omdat wij dat verplicht zijn aan toekomstige generaties?

Rechten van die generaties blijken moeilijk filosofisch te funderen. Er zijn 'zinvollere' redenen. Activiteiten die ons leven betekenis geven, veronderstellen meestal dat die na onze betrokkenheid kunnen worden voortgezet. Wij hebben dus toekomstige generaties nodig om ons eigen leven zinvol te maken.

About ICIS

ICIS is het wetenschappelijk instituut van Universiteit Maastricht voor duurzame ontwikkeling. ICIS' visie is dat onderzoek, onderwijs en leren voor duurzame ontwikkeling een kennis basis biedt voor beleidsvorming en innovatie in het nastreven van duurzaamheid.

ICIS draagt bij aan het wetenschappelijk debat over duurzame ontwikkeling, maar probeert ook een constructieve sociale impact op duurzaamheid in de praktijk te bereiken. Daarom werkt ICIS intensief samen met andere partners, zoals overheden, bedrijven, NGO's en andere onderzoeksinstituten.

ICIS organiseert MUST, de opleiding die een promovendi en master-programma aanbiedt in duurzaamheid wetenschap en beleid.

Marc Davidson is hoogleraar filosofie van duurzame ontwikkeling bij ICIS, Universiteit Maastricht.

PAS Festival

PAS festival

Festival of Pleasure, Art & Science (PAS) op 8 & 9 September in Maastricht. Met korte lezingen, theater, dans, kunst, muziek en meer. Gratis entree!
PAS is een initiatief van Studium Generale from Maastricht University.

Ga naar de PAS-website