18 mrt

Open Dag ‘Imagine The Valley’ bij Brightlands Maastricht Health Campus

Op zaterdag 18 maart van 10 tot 16 uur vindt op de Brightlands Maastricht Health Campus de ‘Imagine The Valley’ Open Dag plaats. Bezoekers kunnen onder andere een indruk krijgen van de laatste ontwikkelingen in de technologie van medische beeldvorming (medical imaging).

Bij het Scannexus imaging centre zijn drie van de allerbeste ultra high-field MRI-scanners ter wereld te zien (voor de kenners: een 3 Tesla, 7 Tesla en 9.4 Tesla). Deze machines zijn in staat om alle details van het menselijk lichaam haarscherp in beeld te brengen. Gedurende de hele dag worden rondleidingen met toelichting verzorgd. In het auditorium geven de organisatoren presentaties en worden doorlopend films getoond. Terwijl ouders uitgebreid rondkijken, kunnen kinderen met Mad Science hun hersens laten kraken met spannende proefjes en gedurfde experimenten. Voor alle kinderen tot en met 12 jaar is er een kleurwedstrijd.

Meer informatie Imagine The Valley

De Open Dag ‘Imagine The Valley’ wordt op dezelfde dag georganiseerd als de Open Dag van het MUMC+. Openingstijden van de MUMC+ Open Dag zijn: 13 tot 19 uur.

Meer informatie Open Dag MUMC+