01 dec
Interactieve tentoonstelling

The New World - Visualiseer het ongekende

Vol trots presenteert de Universiteitsbibliotheek Maastricht in samenwerking met de Maastricht Academy of Fine Arts and Design (MAFAD) ‘The New World’. Tijdens dit evenement kunt u kijken naar een interactieve tentoonstelling en de première van de reisdocumentaire van ‘Two Girls on Expedition in China’. Een reis die twee UM-studenten deze zomer maakten in het kader van het 40-jarig jubileum van Universiteit Maastricht.

Kom kijken naar een interactieve tentoonstelling, waarin MAFAD studenten hun creatieve perceptie van onbekende culturen presenteren. Een tentoonstelling die is geïnspireerd op ‘Two Girls on Expediton in China’, een drie weken lange reis door China. Twee UM-studenten gingen naar China met als doel het natrekken van de voetsporen van de 17e eeuw Jezuïeten op basis van de werken van de Jezuïet en geleerde Athanasius Kircher. Mis ook niet de kans om tijdens ‘The New World’ de première van de reisdocumentaire mee te beleven.

Ontdek en geniet

• ‘The New World’ vindt plaats op donderdag 8 december, 17.00 – 21.30
  • The place to be: MAFAD Office, Kruisherengang, Stuersbuilding, zwarte poort
  • Toegang is gratis