31 okt

Masterclass Strategisch Risicomanagement

Van waarde behouden naar waarde creëren

Op welke wijze krijgt u als toezichthouder/bestuurder inzicht en grip op de risico’s in uw organisatie? Risicomanagement is primair bedoeld om onzekerheid beter beheersbaar te maken met als uitgangspunt dat risico’s niet statisch zijn doch meebewegen met de ontwikkelingen van een organisatie. Welke tools heeft u nodig om een risicobeheersplan te maken? Frank van Attekum, docent risicomanagement aan de School of Business and Economics van Maastricht University, behandelt de kernzaken van risicomanagement. Aan de hand van een praktijkcasus beschouwt hij hoe een breed risicobegrip en een brede betrokkenheid van toezicht, bestuur en management in de praktijk kan worden gecombineerd.

Datum: 31 oktober 2016
Tijdstip: 13:30 – 17:00 uur
Locatie: Maastricht University SBE, Tongersestraat 53, 6211 LM Maastricht3
Kosten: € 375,- (vrijgesteld van BTW)
PE-uren: 3

Deze masterclass wordt verzorgd door Frank van Attekum. Frank van Attekum is bijna 40 jaar actief voor openbaar bestuur, zorg, volkshuisvesting en onderwijs. Hij is expert op het gebied van governance. Hij heeft brede ervaring in alle aspecten van governance en risicomanagement opgedaan in leidinggevende functies bij Deloitte en als toezichthouder bij verschillende instellingen. Momenteel is hij toezichthouder bij ROC Leeuwenborgh en Maastro Clinic.

Aanmelden kan via dhr. Leo Urlings, per e-mail, of telefoon: 06-10561378.