08 sep

Lezing Erin Schrode (‘The Youth Revolution’)

De Amerikaanse burgeractivist Erin Schrode geeft op 8 september een lezing bij de Universiteit Maastricht met de titel ‘The Youth Revolution: Transforming Passion into Leadership’. De lezing is onderdeel van de Ambassador Lecture Series.

De 25-jarige Erin Schrode zet zich al sinds haar vroege jeugd in voor het milieu, sociale rechtvaardigheid, gezondheidszorg en verantwoord consumeren. Al op haar 13e was ze mede-oprichter van Turning Green. Met Turning Green en veel andere sociale platforms mobiliseerde en inspireerde ze miljoenen studenten. Dit jaar voerde ze campagne om - als jongste lid ooit - toe te treden tot het US Congress (zie dit   NY Times artikel).

Grote multinationals zoals Apple, Coca-Cola Company en Nestlé hebben haar geconsulteerd over duurzaamheid en ze heeft presentaties gegeven in het Witte Huis en de Verenigde Naties. Over de hele wereld is ze actief, bijvoorbeeld met een jeugdeducatieproject in Haïti, het opzetten van een eco-educatie centrum voor Palestijnse, Israëlische en Jordaanse jeugd en het ontwikkelen van een recycling infrastructuur in Ghana. Ook heeft ze gewerkt met Syrische, Iraakse en Afghaanse vluchtelingen in het Middellandse Zeegebied.

Tijdens haar lezing deelt zij de lessen met het publiek die zij geleerd heeft tijdens haar onconventionele carrière. Erin Schrode vertelt ook hoe de hedendaagse jeugd, net als zijzelf, door hard werken met de ‘voeten in de klei’ en met digitale middelen wereldwijde impact kan hebben.

Toegang is gratis en vrij toegankelijk. Meer info:
Ambassador Lecture Series Facebook
Website Erin Schrode