08 sep 10 sep

Officiële opening LINK Instituten MERLN en M4I

Op 8, 9 en 10 september openen de LINK-instituten MERLN en M4I officieel hun deuren met een feestelijk en gevarieerd programma getiteld ‘Het weefsel van de wetenschap’.

Wetenschapsdag en Valorisatiedag
Op donderdag 8 september 2016 vanaf 9.00 uur nodigen we vooraanstaande wetenschappers uit Nederland en buitenland uit voor onze ‘Wetenschapsdag’. Nationale en internationale leiders uit het bedrijfsleven verwelkomen we op vrijdag 9 september 2016 vanaf 9.00 uur op onze ‘Valorisatiedag’. Beide dagen hebben geen typisch programma met een line-up van sprekers; bezoekers kunnen juist een interactief programma verwachten met pop-up presentaties, pitches, tentoonstellingen en demonstraties, en zelfs een beetje operatie-actie.

Volledig programma Wetenschapsdag  (Engelstalig)
Volledig programma Valorisatiedag  (Engelstalig)
Locatie: beide dagen vinden plaats in de AINSI, Lage Kanaaldijk 112-113, Maastricht.

Let op: de Wetenschapsdag en Valorisatiedag zijn uitsluitend toegankelijk voor genodigden.

Open Dag – iedereen welkom!
Op zaterdag 10 september openen de LINK-instituten hun deuren voor publiek. Iedereen die geïnteresseerd is, is welkom een kijkje te komen nemen in de keuken van het MERLN- en M4I-onderzoek. Ook hier zullen verschillende tentoonstellingen en demonstraties gegeven worden van inspirerend onderzoek, alsook rondleidingen door de labs, 'virtual experiences' en 'ontmoet de professor', waar vragen gesteld kunnen worden aan een van de onderzoekers. MadScience zorgt voor de kinderen met spectaculaire demonstraties en 'Make&Take funstations'.
De open dag vindt plaats van 10.00-15.00 uur in de centrale hal van Universiteitssingel 40, Maastricht.

LINK
De oprichting van de LINK-instituten is een initiatief van de Provincie Limburg en de Brightlands Health campussen. Het MERLN Institute for Technology-Inspired Regenerative Medicine is gevestigd op de Maastricht Health Campus. MERLN richt zich op de ontwikkeling van nieuwe en complexe technologieën op het gebied van weefsel- en orgaanherstel en regeneratie. Het Maastricht MultiModal Molecular Imaging Institute (M4I) richt zich op moleculaire beeldvorming en brengt een krachtig palet van high-end innovatieve imagingtechnieken bij elkaar.

Volg LINK instituten of Facebook.

Open day