21 mei

Gratis kans maken op gave prijzen en dé nationale geneeskundewedstrijd bijwonen?

De Rosalind Franklin Contest vindt op  zaterdag 21 mei  voor de vijfde keer plaats, en viert daarmee haar eerste lustrum! De Rosalind Franklin Contest is dé interfacultaire geneeskundewedstrijd die teams van alle medische faculteiten in Nederland uitdaagt om de strijd aan te gaan.

De wedstrijd is bedoeld voor geneeskunde studenten in de Bachelor fase die willen excelleren. Alle faculteiten sturen één team, bestaande uit vijf studenten en een coach, naar Maastricht om de eer van de faculteit te verdedigen. Het winnende team neemt  aan het eind van de dag, naast de Samsung Tablets, de felbegeerde wisselbeker van Arts in Spé mee, afgelopen jaar  waren dit de studenten van de V.U. Amsterdam.

In diverse bloedstollende rondes en uitdagende opdrachten gaan de teams van de verschillende faculteiten rechtstreeks de confrontatie met elkaar aan. Kennis, klinisch redeneringsvermogen, vaardigheden, teamwork, snelheid en een beetje geluk vormen de sleutel tot overwinning. Naast de wedstrijd zijn er ook publieksprijzen te winnen en wordt de dag gezellig afgesloten in het hart van het mooie Maastricht. Het RFC wordt groots en heeft als één van haar doelstelling om uit te groeien naar een ambitieuze wedstrijd waarbij meedoen een echte eer is.
Naast een fantastische wedstrijd is de RFC ook hét moment om geneeskunde studenten te ontmoeten vanuit alle faculteiten en zowel sociale als professionele netwerken uit te breiden.

De teams zijn reeds gevormd, maar zijn niets zonder hun supporters! Ook als publieksdeelnemer is het een onmisbare ervaring waar je, wie weet, nog een mooie prijs aan  overhoudt. Dit jaar zijn er weer o.a. tablets, hechtsetjes, medische boekenbonnen en nog vele andere prijzen die we mogen weggeven, zowel aan master- als aan bachelorstudenten in het publiek. Daarnaast staat de dag in het teken van de bourgondische gastvrijheid en gezelligheid, met lekkere Limburgse vlaai, een gezellige borrel tijdens de prijsuitreiking én een feestelijke afsluiting met medestudenten uit het hele land!  Meld je nu gratis aan als publiek opwww.rfcmaastricht.nl. En vergeet niet om ook onze Facebook pagina in de gaten te houden voor alle nieuwe ontwikkelingen en deel je kennis over de blikdiagnoses!

Tot op 21 mei in het mooie Maastricht!

Commissie Rosalind Franklin Contest