21 jun
Sustainable UM 2030 and Green Office present:

SDG Seminar series: Lobbying for climate (SDG 13)

Ben je geïnteresseerd in hoe lobbyen voor klimaat in zijn werk gaat? Tijdens dit SDG Seminar op 21 juni zijn Jeffrey Moxom (SDG Watch Europe Coordinator) en Eva Izquierdo (Climate Justice Policy Officer) van het European Environmental Bureau (EEB) uitgenodigd om hun ervaringen met jullie te delen. Zij geven directe tips en belangrijke inzichten over de uitdagingen en impact die lobbyen voor klimaat en milieu op institutioneel niveau heeft.

Kom meer te weten over de verschillende aspecten van hun werk, de werkelijke impact die ze hebben, de uitdagingen en hoe het lobbyen ondersteund kan worden door studenten en onderzoek. Je leert ook meer over SDG Watch Europe, een sectoroverschrijdende CSO-alliantie, bestaande uit verschillende NGO’s (Non Governmental Organisations) uit de ontwikkel-, milieu-, sociale en mensenrechtensector alsook andere sectoren waar SDG’s geïmplementeerd worden. Er wordt ook gesproken over het REAL_DEAL-project: een gezamenlijk onderzoeksproject waarbij CSO’s en onderzoeksinstituten betrokken zijn die proberen een pan-Europees debat te stimuleren om een actievere participatie en overleg van burgers om te vormen naar een groene en juiste transitie. Bovendien, krijg je inzichten over lobbyen voor klimaat vanuit het perspectief van de burgers en de manieren waarop je kunt deelnemen.

Doe mee aan dit seminar en ontvang directe tips, de kans om vragen te stellen en om in gesprek te gaan met gepassioneerde en betrokken mensen die lobbyen voor het klimaat!

Locatie

Dit is een hybride event. De presentatie is uitsluitend online te volgen en is in het Engels. Je kunt de presentatie echter met andere geinteresseerden volgen in de Sustainability Hub op Tapijn A.

Meld je aan via de groene knop en geef je voorkeur aan.

SDG Seminar Series

SDG 13

De SDG seminars zijn opgezet om duurzaamheidsvraagstukken in relatie tot de Sustainable Development Goals van de VN te benaderen. In de SDG seminar series spreken professionals die werkzaam zijn op het gebied van duurzaamheid. Dit is een kans om te leren van hun ervaringen en om je vragen te stellen!
Deze seminar staat in relatie tot SDG 13: Klimaatactie

Meer informatie en ideeën

Wij staan open voor ideeën en inspirerende onderwerpen voor de SDG seminars! Deze seminars vinden op regelmatige basis plaats. Heb je interessante projecten of onderwerpen? Laat het ons weten.

Neem contact op met Sustainable UM 2030 of Green Office UM

Promotie Philipp J. König

"Towards Collaborative Accountability Changing Patterns of Accountability in International Development Finance"

Promotie Claudia Roethlisberger