PAS Festival wordt een tweejaarlijks festival

PAS Festival
Sinds 2014 organiseert het Studium Generale van de Universiteit Maastricht jaarlijks het voor iedereen gratis toegankelijke PAS Festival aan het begin van het academisch jaar. PAS staat voor Pleasure, Art & Science.

Tijdens het PAS Festival zet de Universiteit Maastricht de deuren van een aantal van haar gebouwen open voor iedereen die wil kennismaken met de universiteit en het onderzoek dat daar plaatsvindt. Gedurende twee avonden worden meer dan 60 activiteiten per avond aangeboden. Wetenschappers van de universiteit presenteren de resultaten van hun onderzoek via lezingen, gesprekken, (interactieve) proefopstellingen, etc.  Daarnaast vinden er culturele activiteiten plaats, zoals theater- en dansproducties, concerten, videopresentaties en exposities.

Het festival verbindt de universiteit met de stad, de kunst met de wetenschap, de onderzoekers met de samenleving en de studenten met de andere inwoners van Maastricht.

Tweejaarlijks
Gezien alle positieve reacties van publiek, vrijwilligers en deelnemers, wil Studium Generale het festival jaarlijks blijven organiseren, maar dat is niet opportuun door stijgende kosten en een te grote druk op het kleine team. Het is tijd voor een PAS op de plaats. Om de omvang en kwaliteit van het festival te behouden, heeft de Universiteit Maastricht besloten er een tweejaarlijks festival van te maken. Dat betekent dat er geen editie is in 2023. In 2024 pakken we echter weer flink uit aan het begin van het academisch jaar.

Wekelijkse nieuwsbrieven
Wilt u op de hoogte blijven van ons programma? Schrijf u hier in voor de wekelijkse nieuwsbrief, wordt vrienden via Facebook of volg ons op Instagram.

Archief
Lezingen terugkijken of powerpoints doornemen van vorige lezingen kan in ons archief.