30 May

Training Effectief Beïnvloeden voor Controllers en Accountants

Uw rol als controller of accountant in business kent diverse beïnvloedingsmomenten. Het ene moment werkt u aan bewustwording van bepaalde problematiek bij uw (interne) klant. Het andere moment adviseert u, en in weer een andere situatie stelt u juist duidelijke grenzen. Dit zijn slechts een paar voorbeelden die aangeven dat er tegenwoordig veel flexibiliteit van u gevraagd wordt. Elke situatie, gespreksdoel én gesprekspartner vragen om een eigen aanpak, zodat u uiteindelijk samen met uw gesprekspartner het meest effectieve resultaat bereikt. Bewust gebruik van beïnvloedingsvaardigheden, maar ook het herkennen van die van anderen verhogen uw effectiviteit in uw werk.

Tijdens deze 1-daagse training bieden wij u de mogelijkheid antwoord te vinden op de volgende belangrijke vragen voor effectieve beïnvloeding:

• Welk gedrag heb ik van nature en wat is daarvan het effect op anderen?
  • Hoe kan ik mijn eigen gedrag succesvol inzetten richting (interne) klanten en collegae om mijn doelstellingen te behalen?
  • Waar zitten mijn persoonlijke sterke punten en mijn eventuele belemmeringen om succesvol te communiceren?
  • Hoe kan ik direct en eventueel confronterend zijn in de communicatie, met behoud van vertrouwen en verbinding?

Voorafgaand aan de training neemt u de gehanteerde methodiek door (3 A4) en vult u een 360 graden feedback vragenlijst in over uw eigen beïnvloedingsstijlen. Tijdens de training werkt u in een kleine groep met:

• collega-deelnemers uit hetzelfde vakgebied (management control, accountancy) aan uw eigen beïnvloedingscasus(sen);
  • een acteur die deze situaties levensecht neer kan zetten;
  • een trainer-coach die u helpt reflecteren op de effecten van uw eigen voorkeursstijlen, tips geeft voor ander gedrag en met u onderzoekt wat u verder kan helpen.

Datum: 30 mei 2016
Tijdstip: 8.30 – 18.00 uur
Locatie: Maastricht University School of Business and Economics; Tongersestraat 53, 6211 LM Maastricht
Kosten: € 495 (inclusief literatuur en lunch)
PE uren: 8

De training wordt verzorgd door drs. Micole Smits (gedragstrainer) en Pim Horio (trainingsacteur).

Registratie is mogelijk via Tanja Kicken per e-mail: t.kicken@maastrichtuniversity.nl, of telefoon: 043 – 388 37 55. Het maximum aantal deelnemers is 12.