WUN-Netwerk financiert twee UM-onderzoeksprojecten

In december 2018 heeft het WUN Research Development Fund (RDF) een startfinanciering toegekend aan twee onderzoeksgroepen van de UM. De financiering voor deze twee UM-projecten is aangevraagd door dr. Annemarie Koster, hoofddocent bij FHML/CAPHRI en prof. Shyama Ramani en onderzoeksassistent Maria Tomai, beiden werkzaam bij UNU-MERIT. Tot nu is al meer dan €1.9 miljoen geïnvesteerd in het bevorderen van internationale en interdisciplinaire samenwerking en dit bedrag zal in de toekomst hoger worden.

Het onderzoeksproject van Annemarie Koster focust zich op het ontwikkelen van een globaal platform, waarop data van versnellingsmeters kunnen worden gedeeld. Tijdens dit onderzoek zal worden samengewerkt met de volgende WUN-partners: de Universiteit van Sydney, de Chinese Universiteit van Hong Kong, de Universiteit van Bristol en de Universiteit van Massachusetts Amherst. Er zullen ook een aantal instellingen meewerken die geen lid zijn van het WUN Netwerk, zoals het National Centre for the Working Environment in Kopenhagen.

“A Cross-National Study of Urban Solid Waste Management: Learnings and Way Forward” is het andere UM-project dat door het RDF is goedgekeurd. De belangrijkste WUN-partners in dit project zijn de Universiteit van Ghana, University College Dublin en onze strategische partner, de Universiteit van York. Ook bij dit project zijn partners betrokken die niet zijn aangesloten bij WUN, zoals UNU-Flores.

Naast deze twee UM-projecten, zal de universiteit ook deelnemen aan twee andere RDF-projecten, die geleid worden door partneruniversiteiten. Deze projecten richten zich op het WUN-Netwerk thema “Understanding Cultures”. Het eerste onderzoek “African Child and Youth Health in the Context of Migration and Displacement“ wordt geleid door de Universiteit van Alberta. Prof. Valentina Mazzucato zal namens de UM aan dit project meedoen. Dr. Katie Kuschminder zal de UM vertegenwoordigen in het andere onderzoeksproject “Memorials to people who have died and to those missing during migration’’. Dit onderzoek zal worden geleid door de Universiteit van Bristol.

Bekijk de WUN-Netwerk site voor meer informatie over deze RDF projecten. Het RDF opereert van begin juli tot het einde van oktober. Voor meer informatie over het Research Development Fund (RDF) en de WUN-Netwerk activiteiten van het UM kan contact opgenomen worden met Aisling Tiernan.