Keuzegids Bachelors 2020: drie UM Colleges stabiel aan de top

De Keuzegids Bachelors 2020 laat zien dat de drie Liberal Arts colleges van de Universiteit Maastricht onveranderd tot de Nederlandse top behoren. Het University College Maastricht, het University College Venlo én het Maastricht Science Programme bestendigen dan ook hun kwaliteitszegels. Die laatste interdisciplinaire bachelor behoudt bovendien de koppositie.

Twaalf van de achttien bacheloropleidingen van de UM hebben een top drie positie in de Keuzegids. De opleiding International Business is de snelste stijger in de nieuwe gids. Ook de opleidingen Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen hebben hogere puntenscores dan vorig jaar gekregen. Datzelfde geldt voor de bachelor Cultuurwetenschappen (Arts and Culture).

Kwaliteitsoordelen

In de Keuzegids worden verschillende aspecten van het onderwijs beoordeeld. Maastricht is nog steeds de meest internationale universiteit van Nederland. Daarnaast wordt het Engels van de docenten in Maastricht het hoogst beoordeeld. Ook scoren de meeste UM-opleidingen vooral goed op de onderdelen praktijkgerichtheid, programma, toetsing en haalbaarheid.

Over de Keuzegids

De Keuzegids wordt jaarlijks samengesteld door een onafhankelijke redactie van het Centrum Hoger Onderwijs Informatie als leidraad voor studiekiezers. De ranglijsten van de Keuzegids 2020 zijn samengesteld op basis van het oordeel van studenten en deskundigen over de bacheloropleidingen, docenten, faciliteiten en meer. De gehele online Keuzegids is hier te raadplegen.