Drie UM onderzoekers ontvangen YERUN beurs voor onderzoek in het buitenland

Drie UM onderzoekers zijn geselecteerd voor een YERUN (Young European Research University Network) Research Mobility Award (RMA).

Het is de tweede keer dat de beurzen worden aangeboden met het doel om onderzoekssamenwerking binnen het YERUN netwerk te stimuleren - YERUN bestaat uit 18 partneruniversiteiten. Het programma ondersteunt onderzoekers om maximaal twee weken onderzoek te doen bij een YERUN partnerinstelling in het buitenland. YERUN is, naast het Worldwide Universities Network (WUN), één van de twee strategische netwerken van de UM.

Uit 88 aanmeldingen zijn 36 kandidaten geselecteerd op basis van de kwaliteit van hun onderzoeksvoorstel en de mate van concrete ideeën voor toekomstige samenwerking en publicaties. De lijst van de succesvolle kandidaten is gepubliceerd op de YERUN website.

De geselecteerde UM kandidaten zijn:

• Dr. Julia Kensbock is Assistant Professor bij de School of Business and Economics, Department of Organization and Strategy. Julia’s onderzoek is gericht op de intersectie van psychologie, management en entrepreneurship. Julia zal een bezoek brengen aan de Universiteit van Konstanz (Duitsland)
  • Dr. Maja Brkan is Assistant Professor in EU law bij de faculteit der rechtsgeleerdheid. Maja’s onderzoek is gericht op databescherming, privacybescherming in een elektronische omgeving en de impact van kunstmatige intelligentie op de samenleving en de rol van advocaten. Maja zal een bezoek brengen aan de Autonomous University of Barcelona (Spanje)
  • Dr. Geneviève van Liere is een postdoctoraal onderzoeker bij de UM en de GGD Zuid-Limburg. In haar onderzoek richt ze zich op het combineren van innovatieve diagnostiek en volksgezondheidspratijken om de controle van seksueel overdraagbare infecties te verbeteren. Geneviève zal een bezoek brengen aan Brunel University (Verenigd Koninkrijk)

Voor meer informatie bezoek de YERUN website.

• De vakgroepen Strafrecht van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Maastricht en de Open Universiteit organiseren samen de Landelijke Strafrechtsdag 2024 op 31 mei.

• De Universiteit Maastricht draagt zorg voor veel markante gebouwen die we allemaal kennen. Door ze een nieuwe bestemming te geven, behouden we deze iconen en geven we ze een nieuwe invulling, waardoor ze het kloppende hart vormen van een bruisende stad.

• Het is het onder de aandacht van het College van Bestuur en het Management Team van de Universiteit Maastricht gebracht via een anonieme mail dat zes van de demonstranten die toestemming hebben om in de tuin van de Faculteit der Cultuur- en Maatschappijwetenschappen (FASoS) te verblijven, met ingang...