AppChallenge@UM 2018: de winnaars

Een studententeam heeft de eerste UM AppChallenge gewonnen met de app ‘Study buddy’. Dit winnend idee helpt studenten bij het vinden van een tutor of studiemaatje.

Winners AppChallenge
De winnaars van de AppChallenge

Elf teams van studenten en medewerkers werkten op 19 en 20 april bij de Tapijn Learning Spaces aan de nieuwe UM app. Ze werden ondersteund door een expertteam van ontwikkelaars.

Slapen was niet toegestaan, maar de deelnemers werden goed verzorgd en er was genoeg eten en drinken. Naast hun harde werk bleven ze wakker dankzij activiteiten van UM Sports, een presentatie van Bizzomate en een pubquiz.

De winnende teams en ideeën

1. Team Fritsause & Mayonnaise Studios, winnaar van € 2500
Teamleden

• Fadi Eid Katrina
  • Blazej Dolicki

App idee: Study Buddy
Helpt studenten bij het vinden van een studiemaatje of tutor. Details staan in de presentatie.

Winners AppChallenge
Team Fritsause & Mayonnaise Studios

2. Team CORE, winaar van € 1000
Teamleden:

• Bernd Kapeller
  • Michiel van Hoorn
  • Hristo Minkov
  • Marc Becker

App idee: de CORE app
Studenten, alumni en personeel kunnen hun kennis en vaardigheden delen door het aanbieden van extracurriculaire activiteiten. Bekijk de details in de presentatie.

Team CORE App Challenge
Team CORE

3. Team Welcome, winnaar van € 500
Teamleden:

• Rick Sollet
  • Pascal de Roos
  • Manon Gorissen
  • Mai Henckens

App idee: Onboarding app
De onboarding app helpt nieuwe studenten en medewerkers voor en tijdens de eerste 100 dagen bij de UM. Bekijk de details in de presentatie.

Team Welcome App Challenge
Team Welcome

De overige teams en apps

• Team Loclist: Loclist app. Verzamelt informatie over evenementen in Maastricht en geeft notificaties.
  • Team Rodrigo: MyUM app. Laat real-time studenteninformatie zien, zoals roosters, cijfers, deadlines en opdrachten.
  • Team Tsigned: FeedUp app. Laat studenten hun studie-ervaringen evalueren.
  • Team Myles: ReSearch app. Helpt UM onderzoekers bij het vinden van proefpersonen.
  • Team ILPMasters: SmartSchedule app. Maakt een wekelijks activiteitenrooster gebaseerd op persoonlijke interesses.
  • Team Thu Thran: UMatched app. Helpt studenten bij het definiëren van hun kennis en vaardigheden en deze te matchen aan de vraag op de arbeidsmarkt.
  • Team Oramako: UM4U app. Maakt het mogelijk voor studenten om elkaar buiten het onderwijs te ontmoeten, bijvoorbeeld om tutorgroepen voor te bereiden.
  • Team Tim: Stories app. Laat studenten hun studiemateriaal vertellen in de vorm van een verhaal in een virtuele omgeving met unieke karakters en scenes.