‘Bacteria & Borders': Een artistiek onderzoek

Kom en luister, kijk en lees over het artistiek onderzoek naar de impact van grenzen op bacteriën & virussen.

Bacteria & Borders is een samenwerking tussen beeldend kunstenaar Marlies Vermeulen en wetenschapper Alena Kamenshchikova. In een reeks podcasts vertellen ze meer over hun samenwerking tussen wetenschap en kunst, de valkuilen en de unieke kansen. Gedurende de pandemie werd hun onderzoek actueler dan ooit.

Deze samenwerking is mogelijk gemaakt door het Mingler Scholarship, toegekend aan Marlies Vermeulen en Klasien Horstman in 2020. Het Mingler Scholarship is een initiatief van de Akademie van Kunsten en De Jonge Akademie, onderdeel van de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen en mede mogelijk gemaakt door de Stichting Niemeijerfonds.

De uitkomst van het project wordt op 10 maart van 16:00 tot 18:00 uur gepresenteerd in Zuyd Hogeschool, Nieuw Eyckholt 300, Heerlen. Bacteria and Borders te zien en te beluisteren tot 18 maart. Daarna reist het verder naar andere instellingen en universiteiten.

Lees meer over het project.
Lees ook het interview met Klasien Horstman uit 2020 'Grenzen verleggen'.

Bacteria and borders