Overzicht van voorzieningen bij het Maastricht Science Programme

Bij het Maastricht Science Programme (MSP) zijn voorzieningen beschikbaar voor studenten met een functiebeperking. Welke voorzieningen je mag gebruiken hangt af van je persoonlijke situatie. Wil je voorzieningen aanvragen? Neem dan contact op met Disability Support.

Let op: de faculteit bepaalt uiteindelijk of je daadwerkelijk in aanmerking komt voor een bepaalde voorziening.

Laboratoria niet altijd aan te passen

Een belangrijk onderdeel van het MSP curriculum bestaat uit laboratoriumsessies (practica). Deze zijn verplicht en onderdeel van de afstudeercriteria. Onze geheel vernieuwde laboratoriumfaciliteiten zijn in principe volledig toegankelijk, maar bepaalde practica kunnen niet zodanig worden aangepast dat daadwerkelijk alle studenten met hun specifieke functiebeperking hier gebruik van kunnen maken.

Wil je weten hoe het voor jou zit? Neem contact op met de MSP Examencommissie: msp-boe@maastrichtuniversity.nl of met MSP Academic advising Office: msp-academicadvising@maastrichtuniversity.nl.

Toetsvoorzieningen

• Verlenging van de toetstijd
  • Toetsopgaven in vergroot lettertype, gekleurd papier of specifieke lettertypes.
  • Maken van de toets in een aparte ruimte op de faculteit.
  • Gebruik van een computer/laptop voor het maken van toetsen.
  • Een alternatieve toetsvorm, bijvoorbeeld mondeling in plaats van schriftelijk.

Onderwijsvoorzieningen

• Aanpassing deadline voor papers, essays, of opdrachten.
  • Aanpassingen aangeboden lesmateriaal: blokboeken, readers en additioneel lesmateriaal uitgereikt in de onderwijsgroep/ het college te verkrijgen in aangepast formaat (A3 in plaats van A4).
  • Aangepast tempo van de te volgen vakken.
  • Aanpassing van de Onderwijs- en Examenregels (bijv. ten aanzien van aanwezigheid) gerelateerd aan de individuele omstandigheden.